zaterdag 9 juli 2016

Lisanne's kamertje

Zoals ik wel eerder verteld heb, ben ik de laatste maanden druk geweest met de kamers van de jongens op onze zolder. Lisanne vroeg toen al een keer: "en mijn kamertje dan?" Ze wilde graag een mooie meidenkamer! Dat vond ik best een goed idee... Zelf had ik ook al bedacht dat ik dat kamertje wel eens kon restylen. Het groene behang zat er al acht jaar op.  Het was nog prima. Maar ik vond het toch wel leuk om er eens wat anders van te maken!
De bedoeling was om dat op te pakken als ik met Jochems kamer klaar was...
Maar op een bepaald moment kon ik daar even niet verder vooruit. Dus toen heb ik maar vast het verfwerk in Lisanne's kamer opgepakt. Ramen en deuren hoefden niet, want dat zit nog prima in de verf. Ik heb alleen de muren in een ander kleurtje gesaust.



De lichtgroene gordijnen die er hingen, pasten niet meer bij deze nieuwe stijl. Dus ook daar kwamen nieuwe voor. Een tijdje terug scoorde ik via marktplaats een grote lap linnen. Deze was lichtgeel. Maar met wat textielverf maakte ik deze taupekleurig. Nu passen ze er prima bij!



Zelf moest ik wel erg wennen aan de roze kleur op de linkse muur. Ik heb zelfs nog een tijdje getwijfeld om er toch nog iets van een taupekleur over heen te zetten. Maar ja, het was al de tweede kleur... Eerst had ik er heel licht poederroze opgedaan. Maar dat was niet mooi, te licht. Lisanne vond het geen roze! Dus hebben we toen deze oudroze kleur gekozen en erover heen gesaust. Maar ook daar moest ik nog even aan wennen.





Het oude luik stond eerst tegen de roze muur. Maar die tinten matchten niet goed. Op een gegeven moment ben ik toen wat gaan schuiven met de accessoires. Het laddertje en het luik verwisseld. En toen was ik wel tevreden. Moest ook gewoon even wennen denk ik! Zo mag het blijven. En het belangrijkste: Lisanne is er heel blij mee!





De lichtval bij de muur op bovenstaande foto is erg mooi! Daar geniet ik elke keer weer van als ik dat kamertje in kijk! Het kapstokje, de hartjesslinger en de oudroze plaid op Lisanne's bed komen van de Kwantum. Het kapstokje heb ik donker gemaakt met loogbeits.



Voor haar bedje maakte ik van mooi linnen een dekbed- en kussenovertrek.
De roze kussentjes en knuffels had ze al. Passen nu goed in het kleurenschema!







Op het laddertje en in de wandconsole een mooie oude gehaakte sprei. Beiden zijn familiestukken die ik al langer had liggen. Fijn om die nu een mooi plekje te kunnen geven! Het koffertje was roodbruin van kleur, die verfde ik met wat restjes muurverf in een bijpassende kleur.








We zijn heel blij met het resultaat!

Fijn weekend allemaal verder...
genieten van het mooie weer!

4 opmerkingen:

  1. Geniet maar van het roze hoor, zelf heb ik alleen zonen en tja roze?? Heel stijlvol vind ik het geworden. Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze roze kleur vind ik juist heel mooi. Het past heel goed bij de andere kleuren die je in de kamer hebt gebruikt. Ik kan mij heel goed voorstellen dat Lisanne hier heel blij mee is. Grappig om haar naam te typen, mijn oudste dochter van 21 heet namelijk ook Lisanne.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi mag ik vragen of je misschien nog weet van welk merk en de kleur de roze verf is????GR marina

    BeantwoordenVerwijderen