maandag 30 november 2015

Adventskalender

Morgen is het alweer december. De maand van de feestdagen. 
Waarvan de kerstdagen (vind ik) toch wel het hoogtepunt zijn.

Om in deze adventstijd samen met de kinderen toe te leven naar kerst, maakte ik een adventskalender. 


Bij de Action kocht ik wat pakjes met bruine kaarten en enveloppen. De enveloppen versierde ik met witte en grijze sterren en rondjes.



Daar zette ik de getallen 1 t/m 24 op. In elke envelop zit een briefje met een spreuk, lied, bijbeltekst of gedicht. Allemaal rondom het thema van de geboorte van Jezus. Verder stop ik er af en toe ook een kaartje in met iets wat we die dag gaan doen, bijv. kerstkoekjes bakken. 



En af en toe zit er een kaartje in waarop staat dat ze een doosje met wat lekkers uit de mand mogen kiezen. De doosjes maakte ik van de kaarten die ik overhad van de setjes kaarten met enveloppen.


4 opmerkingen: