zaterdag 11 april 2015

Kleine veranderingen...

Er zijn weer wat kleine dingen veranderd hier in huis.

De bureaustoel vonden we de laatste tijd niet meer lekker zitten. De zitting was wat doorgezakt, waardoor je een harde rand aan de voorkant voelde. Cor vond dat we hem maar weg moesten doen en op zoek naar een andere. Dat zag ik niet zo zitten, omdat we destijds ook best lang hebben moeten zoeken voor we een bureaustoel hadden gevonden die qua maat achter ons bureau paste. Dus besloot ik de stoel een opknapbeurt te geven en te voorzien van een nieuw kussen en nieuwe bekleding.


Zo gezegd, zo gedaan.
Na het verwijderen van 'een miljoen' nietjes, kon ik de bekleding eraf halen. Deze heb ik helemaal losgetornd en zo als patroon gebruikt voor het naaien van de nieuwe stoelhoes.
Na het verwijderen van de bekleding bleek ook het binnenwerk van de stoel aan vernieuwing toe. Deze was bekleed met stoffeerkarton, maar dat was helemaal kapot. Dus dat ook verwijderd (weer 'tig' nietjes...). In plaats van stoffeerkarton heb ik er nu heel dun triplex op geniet. 



Uit een dik stuk schuimrubber sneed ik een nieuw kussen. Nadat ik klaar was met het binnenwerk van de stoel, kon de nieuwe hoes er overheen en vastgeniet worden. De stoel ziet er weer mooi uit, en nog belangrijker: hij zit weer lekker! Zo kan ie er weer een paar jaartjes tegen!



Een andere verandering betrof een 'rommelhoekje' naast de meidenkast. Eerst stond hier alleen een lectuurmand, dat paste precies. Toen moest er een geluidsbox bij. En een mandje met haakwerk. En soms nog wat 'rommeltjes'. Tja dat paste dus niet meer in dat hoekje. 
Dat was me al langer een doorn in het oog...
Dus liet ik Cor van de week wat steigerhout van de bouw meebrengen. Cor zaagde ze voor mij op de goede lengte. En ik schroefde er een klein kastje van in elkaar, waar alles in en op past. Nog wel in het zicht, maar in ieder geval netter!



Nog een miniverandering is dit lampenvoetje. Was een rommelmarktaankoop van vorig jaar. Zo'n prachtig gelakt ding... Maar dat gelakte vond ik dus niets! Dus deze week eindelijk eens de lak eraf gehaald en het lampenvoetje in de loogbeits gezet.



En als laatste heb ik vanmorgen de (uitgebloeide) voorjaarstakken in de grote pot vervangen door verse takken!



1 opmerking:

  1. Je bent echt een bezige bij, of niet? Soms vraag ik me echt af waar jij al die tijd vandaan haalt... Maar het ziet er weer schitterend uit!

    BeantwoordenVerwijderen