vrijdag 20 februari 2015

In de boerenkool

Van lieverlee gaan we richting het voorjaar, en wordt het ook weer tijd wat aandacht te besteden aan de groententuin. Nu stond daar nog een aardige voorraad boerenkool. We hadden dat eigenlijk in de kerstvakantie willen oogsten en wegwerken in de vriezer. Maar dat was er toen door het natte weer niet van gekomen. En daarna kwam het er door de geboorte van Sietze ook even niet van.
Maar ergens begin februari had Cor de oogst toch van de tuin gehaald. En zo stonden er in de schuur twee grote zakken vol met boerenkool. Klaar om schoongemaakt en ingemaakt te worden. Dat zou ik moeten doen, maar ik had er nauwelijks tijd voor. Toch was ik er wel aan begonnen, want ik dacht als ik steeds een beetje doe, dan kom ik er in een week tijd vast wel door heen.


Nou, niet dus!
Na bijna twee weken had ik nog maar 1 zak weggewerkt...
Dat duurde te lang. Dus hebben Cor en ik afgelopen maandagavond samen de tweede zak gedaan. Cor spoelde de boerenkool schoon en riste het blad van de stelen. 


En ik maakte alles klein met behulp van de keukenmachine en verpakte alles in zakjes voor in de vriezer.


Zo was na tweeënhalve week deze klus toch geklaard!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten