vrijdag 15 augustus 2014

Bietensap

Op de groententuin hebben we ook een behoorlijke voorraad bieten staan. Meer als wij in een jaar eten... En bovendien is de vriezervoorraad bieten van vorig jaar nog niet op! 

Maar toen las ik ergens dat bietensap erg goed is voor je ijzergehalte. En die is bij mij vaak laag tijdens mijn zwangerschappen. In dit geval was dus één en één twee en besloot ik eens te proberen bietensap te maken.

Gewoon met de stoomontsapper waar ik al vaker over schreef!

De hoeveelheid sap die ervan af kwam viel me wel wat tegen, dus wil ik nog wel eens uitzoeken of ik op een andere manier de opbrengst kan vergroten. Maar goed, voor een eerste probeersel viel het niet tegen!


En nu drink ik dus elke dag een glaasje bietensap...
't Is wel even wennen de smaak... maar valt toch niet tegen. Als je bieten lust, dan lust je ook bietensap. Meestal drink ik erna nog een glaasje jus d' orange omdat dat de opname van het ijzer bevorderd. 

En zie daar, mijn ijzergehalte was prima bij de laatste controle bij de verloskundige! 
We gaan er dus nog maar even mee door!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten