zaterdag 29 maart 2014

Haken, haken en nog eens haken...

Dat is toch wel mijn favoriete hobby geworden...
Vroeger naaide ik veel meer. Maar dat is met kleine kinderen toch wat lastiger. Je hebt dan toch wat langer de tijd nodig om achter elkaar door te werken, want anders heeft het immers niet zoveel zin om je naaimachine, lockmachine etc. overhoop te halen. En tja, de tijd om een paar uur achter elkaar door te werken is er niet zo vaak.

Maar haken, dat kan eigenlijk altijd. Even een kwartiertje tussendoor als je toch even een kopje thee wilt pakken bijvoorbeeld. En met al die kleine momentjes kom je toch een eind!

De deken van het crochet along project vordert gestaag.
Het begint er al erg leuk uit te zien.

 

Voor de CAL-kenners: ik heb er onlangs een paar toeren extra tussen gevoegd. 
Ik wilde graag wat sneller gaan, maar niet op het patroon vooruit lopen.
Daarom een paar andere toeren ertussendoor.


Na de bobbelsteek haakte ik een rij stokjes en een rij halve stokjes extra en daarbovenop een rij tulpjes volgens dit patroon.



Na de golvensteek haakte ik tussen de 4 toeren stokjes en halve stokjes twee extra rijen (de licht grijze en de donker roze). Ik vind ze er wel grappig uitzien en het was echt heel makkelijk. Gewoon afwisselend een vaste en een dubbelstokje haken. Dit herhaal je de tweede toer en daarbij zorg je dat het dubbelstokje op de vaste van de vorige toer komt en vice versa.


Inmiddels staat het nieuwe patroondeel weer online en kunnen we weer verder. De komende week mag ik weer aan de slag met de stersteek die we eerder ook al in de deken verwerkt hebben. (De lichtgrijze steek op deze foto.)


Tussendoor ben ik nog een poncho voor Lisanne aan het haken.
Lekker vrolijke kleurtjes! Echt voor het voorjaar...
Hij is nog niet helemaal af, maar het schiet op.


Al moet ik voor het zover is nog wel een 'paar' draadjes afwerken...

En voor het geval ik me nog eens zou gaan vervelen (ahum) kocht ik laatst een prachtig haakboek met hele mooie projecten...


Het boek is geschreven door Annelies Baes van het blog: Vicarno's mama.


Zeg nou zelf: dit ziet er toch prachtig uit! Voor de volgende winter bijvoorbeeld...


Of deze...


Of zo'n prachtige omslagdoek voor de koele zomeravonden...

Er staat heel veel moois in!
Heerlijke haakuurtjes gegarandeerd!

Hier kun je nog wat meer mooie foto's uit haar boek zien...

(Ik heb geen aandelen ofzo... Maar ik ben er gewoon enthousiast over!)






2 opmerkingen:

  1. Jij bent lekker bezig, zo te zien! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kan jij geweldig goed haken zeg.. tZiet er prachtig uit! En met zo´n boek kun je nog lekker vooruit! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen