zaterdag 11 januari 2014

Haken en lasagne

Tja, die twee hebben natuurlijk niet zoveel met elkaar te maken, maar het zijn zomaar een tweetal dingen die ik vandaag o.a. gedaan heb.

Het dekentje dat ik voor Lisanne's ledikantje aan het haken ben nadert de voltooiing. 


Alle hexagons zijn af en aan elkaar gehaakt. Aan de zijkanten zitten twee keer twee halve hexagons. De bovenkant had ik eerst 'golvend' gelaten, maar daar was ik toch niet helemaal gelukkig mee. Uiteindelijk heb ik daar toch kleine driehoekjes tussen gehaakt. Ik ben blij met dit voorlopige resultaat. Het is toch een stuk mooier nu het helemaal recht is.


Ik ben nu zover dat ik de rand kan gaan afwerken. Daar heb ik vandaag de kleurtjes voor uitgezocht. 


Eerst had ik deze combinatie gemaakt. Erg mooi.


Maar bij het dekentje vond ik het toch niet zo mooi uitkomen.
Dus weer gaan puzzelen met de kleurtjes.


En uiteindelijk hiervoor gekozen. Een frisse combinatie vind ik!
Ik wil gewoon vier rijen stokjes met deze kleurtjes erom heen haken en daarna afwerken met een ecrukleurige rand met boogjes o.i.d.
Ik heb me voorgenomen om na elke toer die ik er om heen haak, tussendoor steeds wat draadjes af te werken. Zo hoef ik aan het eind niet alles te doen!


Tijdens het haken lekker wat gebladerd en gelezen in m'n favoriete woonblad.
Mmmm... inspirerend!!

Vanavond hebben we lekkere huisgemaakte lasagne op!!!
Wij koken hier vaak uit de kookboeken van Karin.
Maar dit keer moest ik improviseren, want toen ik ging koken kwam ik erachter dat ik geen gehakt meer in de vriezer had...
Niet handig! Ook kon ik niet even naar de winkel omdat Lisanne lekker lag te slapen.
Toch had ik m'n zinnen gezet op lasagne.... Wat nu???

Gelukkig had ik in de vriezer nog wel een bak met een restant pastasaus. Dus die ontdooid, opgewarmd en vervolgens aangevuld met:
- een pot pastasaus uit een kerstpakket
- een overgebleven halve ui
- en een overgebleven knoflookteen
- een pakje gezeefde tomaten
- wat extra zout en peper

En zo had ik in ong. 10 minuten de saus klaar!

Vervolgens nog een bechamelsaus gemaakt.
En toen met de lasagnebladen 'gestapeld'  in de ovenschaal.
Wat kaas erover geraspt en vervolgens een half uurtje in de oven.


En ik kan je vertellen: we hebben er allemaal van gesmuld!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten