vrijdag 15 november 2013

Jurk wordt rok

Een poosje terug kocht ik een tweedehands jurkje.
Maar achteraf vond ik het model niet handig en de kleur eigenlijk ook niet zo mooi... Niet zo'n handige aankoop dus.
Het jurkje belandde in de stoffenkast.

Best jammer, dus besloot ik te proberen er nog wat van te maken.

De jurk ging in twee stukken en van het onderste gedeelte maakte ik in een handomdraai een rok. 
Echt, dat was zo gepiept! In een kwartiertje ofzo. Maar ja, tricot verwerkt wat dat betreft ook makkelijk.

Resultaat... nog te saai!
Daarom knipte ik het bovenstuk aan repen. De repen werden gerimpeld en die naaide ik in de vorm van een bloem op de rok.
Dat was al een stuk leuker!



Maar ja, die kleur... 
... vond ik eigenlijk nog steeds niks!

Nu had ik in mijn stoffenkast ook nog een doosje textielverf liggen.
En dus ging het hele spulletje in de wasmachine.


En het resultaat is nu lekker vrolijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten